Ik ben in 1948 te Rotterdam geboren. Daar volgde ik meerdere opleidingen in tekenen en grafische technieken aan de Vrije Academie in Rotterdam en liep ik stage  bij kunstenaars in hun atelier. Verder heb ik mij ontwikkeld via zelfstudie en dat doe ik nog steeds.

Sinds 1989 woon en werk ik in Haarlem, waar ik lid ben van de beroepsvereniging voor beeldend kunstenaars KZOD (Kunst Zij Ons Doel).

In het oudere grafische werk, dat voor het merendeel uit gekleurde linosneden  en monochrome droge naald techniek bestaat, is het thema een jas die met lichaamstaal/houding iets te vertellen heeft of in een situatie verkeerd. De jas als thema heb ik los gelaten en ik werk nu meer met stillevens, liefst alledaagse voorwerpen die, op zichzelf staand of geplaatst in een vreemde omgeving, een verhaal vertellen.

Verder ben en blijf ik gefascineerd door golven aan het strand en de pier van IJmuiden, het eeuwig in beweging zijnde en zichzelf nooit herhalende water.

De nieuwere  prenten worden in mezzotint techniek uitgevoerd, een diepdruk methode die een fluweelachtig donker beeld oplevert.  Een arbeidsintensieve methode waarbij in een koper-  of zinkplaat met een wiegijzer putten en bramen worden gemaakt (wiegen).  Dit wiegen levert bij afdruk een egaal zwart/donker beeld op. Door polijsten en schrapen worden de bramen ingekort en wordt de compositie in de plaat gezet. De inkt blijft hangen in de bramen en waar deze korter  of weg zijn wordt de afdruk lichter/wit.  Afdrukken zijn er in zowel zwarte als gekleurde inkt.

In mijn oudere schilderijen probeer ik de stilte en de schoonheid van de duinen, het wad en het strand weer te geven.

De nieuwere schilderijen laten composities zien die ontstaan zijn door het gebruik van trefwoorden. Ik maakte lijsten waarin alledaagse voorwerpen maar ook  locaties of omgevingen worden genoemd. Hieruit selecteer ik  blindelings via een letter- en cijfercode een viertal woorden die tot een compositie moeten worden samengevoegd. Er ontstaan hierdoor onvoorspelbare composities, die een vervreemdend beeld opleveren maar ook humoristisch of zelfs emotioneel kunnen zijn.   Op deze manier daag ik mezelf uit om op een totaal andere manier tot een compositie te komen. 

Het schilderen doe ik  met olieverf op zowel dragers van linnen, meestal voor de grotere afmetingen b.v. 60 x 80 cm en op paneel voor de kleinere maten.

Het tekenen is en blijft een oefening voor alle technieken, met de landschappen ligt het zwaartepunt op de ruimte en leegte.